FAQ

ANY QUESTIONS?

 

Hier vind je veelgestelde vragen rond het sollicitatieproces, de jobs of administratieve kwesties.

 

Staat jouw vraag niet in de lijst? Ask us!

 

 

 

SOLLICITATIE

 

Q: Wat doet MIRA — Event Support precies?

A: MIRA  ondersteunt events op verschillende manieren. We zorgen voor personeel, denken mee na over de organisatie en bieden zowel voor als na het event logistieke ondersteuning. Ten slotte trainen we ook mensen om bij MIRA aan de slag te gaan.

 

Q: Moet ik ervaring in de horeca hebben om te kunnen solliciteren?

A: Neen, ervaring is geen vereiste. We organiseren op regelmatige tijdstippen basisopleidingen om je de kneepjes van het vak te leren. Elke nieuwe MIRA-medewerker volgt deze gratis opleiding.

 

Q: Hoe kan ik solliciteren?

A: Solliciteren doe je snel en makkelijk via de webpagina www.workatmira.be.

 

Q: Ik heb het online sollicitatieformulier ingevuld en verstuurd, what 's next?

A: Na selectie sturen wij je een mailtje met een afspraakbutton om een momentje te prikken voor een kort kennismakingsgesprek. Hou je mailbox (eventueel spamfolder) dus in de gaten.

 

Q: Ik solliciteerde en kreeg geen respons. Game over?

A: Wij doen ons uiterste best om iedereen een antwoord, zowel positief als negatief, te bezorgen. Soms laat dit even op zich wachten wegens workoverload. Controleer ook je spambox.

 

JOBS

 

Q: Hoeveel kan ik werken?

A: Dat is volledig afhankelijk van jouw statuut en de daaraan verbonden wetgeving. Meer informatie voor jobstudenten vind je hier. Ben je flexi, klik dan hier. Aarzel niet om contact met ons op te nemen indien je nog extra vragen hebt.

 

Q: Wanneer kan ik werken?

A: Na een positief kennismakingsgesprek, voegen we je toe aan een besloten groep op Facebook. Hier worden alle jobs gepost en krijg je meer informatie per opdracht. Werken kan tijdens de week, maar vooral ook in het weekend. Door een eenvoudige muisklik laat je ons weten dat je beschikbaar bent voor een bepaalde opdracht.

 

Q: Hoe kom ik te weten wanneer er nieuwe jobs zijn?

A: In onze besloten FB-groep plaatsen we alle nieuwe opdrachten. We doen ook geregeld een oproep naar last-minute versterkingen.

 

Q: Moet ik zelf werkkledij voorzien?

A: Neen, dat hoeft niet. Tijdens de basisopleiding bekijken we de kledij die je zelf voorhanden hebt. Indien nodig kan je extra kledij bij MIRA huren, mits betalen van een waarborg die je nadien teruggestort krijgt.

 

Q: In welke regio’s zijn jullie actief?

A: MIRA — Event Support is actief in Brugge, in Kortrijk en (in mindere mate) in Gent.

 

Q: Wat als ik niet over een wagen beschik?

A: De teamleden van MIRA carpoolen vaak. In Brugge en Kortrijk hebben we vaste afspraakpunten waar we verzamelen om samen naar een opdracht te rijden.

 

Q: Worden mijn transportkosten naar de opdracht vergoed?

A: Ja, de afgelegde kilometers worden vergoed volgens het wettelijke forfait, indien je de chauffeur van dienst bent.

 

Q: Hoe bereid ik me voor op mijn eerste opdracht?

A: Het is belangrijk om voor de opdracht de eventfiche nog eens goed door te nemen en daarbij te letten op startuur en kledij.

 

Q: Wat als ik vragen heb tijdens een opdracht?

A: Bij MIRA — Event Support hechten we veel belang aan de waarde "helpen". Je kan tijdens een opdracht steeds terecht bij de aanwezige verantwoordelijke. Stel je daarnaast ook open om hulp te bieden aan anderen.

 

ADMINISTRATIE

 

Q: Krijg ik een contract?

A: Ja, voor aanvang van de opdracht krijg je een dagcontract.

 

Q: Wanneer, hoe en hoeveel word ik betaald?

A: MIRA — Event Support hanteert de wettelijke barema’s. Mensen met het flexi-jobstatuut worden per maand uitbetaald. Studenten en extra’s ontvangen wekelijks hun loon op de zichtrekening.

 

Q: Ben ik verzekerd?

A: Ja, tegen lichamelijke schade.

 

Q: Wat is het flexi-jobstatuut en kom ik hiervoor in aanmerking?

A: Dat hangt af van jouw persoonlijke werksituatie. Hier kan je meer informatie vinden over het statuut. Aarzel niet om contact met ons op te nemen indien je nog extra vragen hebt.

 

 

 

Designed by De Witte Raaf ©